Visual identity

Visual identity specialist voor in-house marketeers

Consistent inspireren in eigen stijl

Visual identity

Een visual identity is bepalend voor alle vormen van visuele communicatie binnen en buiten je organisatie. Het bepaald de esthetische kwaliteit,  je visuele fundament, het heeft invloed op de perceptie & het maakt je postionering tastbaar. Met een holistische benadering kijk ik naar alle mogelijke vormen van visuele communicatie en altijd met de totaal ervaring als uitgangspunt. Of het nu gaat om onderscheidenheid of zichtbaarheid, met je juiste knowhow zorgt een visual identity voor het consistent inspireren in eigen stijl.  

Holistische benadering

Uiteindelijk willen we allemaal maar 1 ding voor nu en in de toekomst. Producten & services verkopen, die klant behoefte vervult of een probleem oplost en de verwachtingen na streeft. Je wilt de klant meenemen in je verhaal. We willen dat de ervaring van klant zo goed is, dat er positief over wordt gesproken. Een visual identity is medebepalend voor deze totaal ervaring. Als visual identity specialist is het noodzakelijk om alles holistisch te bekijken, hierdoor sluit je geen enkele vorm van visuele communicatie (experience) uit.  

Strategie ontmoet esthetiek

De positionering is bepaald, de propositie is vastgesteld & missie en visie zijn geformuleerd, next thing; visual identity! Jouw onderscheidend vermogen wordt versterkt en ondertekend door high-end style en visual language. Een kleurenpalet dat 110% aansluit, een match made in haven typerface. Visuals die de juiste interpretatie opwekken bij jouw klant. Een tikkeltje eigenwijs maar corporate of dienstbaar maar krachtig. Esthetiek bepaald de stijl van het design.De composities zijn een lust voor het oog, de term; onderscheidend, verbleekt hierbij, het is dat gevoel, die interpretatie en aantrekkingskracht die er voor zorgt dat jij de expert speler wordt, bent en blijft!

 

Esthetiek bepaald de basis van het design. 

Visual Identity + Creativity

Creativity is de bepalende factor voor originaliteit. Het is de initiator van gedachten met ideeën verbinden. Hoe meer creativiteit gevoed wordt met data en inspiratie, hoe beter het aansluit bij de wensen. Creativity bepaald als het ware de visuele strategie van de visual identity. De creativity die wordt omgezet in visuals, bepalen de basis van opvolgende communicatie uitingen, zoals een advertising campagne of je social content. De visuele stijl kan worden ontwikkeld aan de hand van verschillende visuele elementen / assets. De keuze van elementen in combinatie met creativiteit, bepaald de esthetische kwaliteit. 

  • Logo
  • Kleur, vorm & typografie 
  • Grafische elementen, patterns & texture
  • Compositie & layout
  • Illustratie & icons 
  • (micro) Animation 
  • 3D, scene & setting
  • Image en video

Art direction

Een visual identity is een samenvoeging van verschillende visual assets. Soms vraagt een strategie om bepaalde elementen of stijl die niet direct tot de beschikking zijn. Hierbij komt art-direction om de hoek kijken. Ik bekijk wat er mist en met wie er bepaalde visual assets kan worden gecreëerd die aansluiten bij de gewenste look en feel. Denk hierbij en illustraties 2D of 3D, animatie en motion. Samen zorg je voor een artistieke eenheid die volledig aansluit op de strategie. 

Authority

Het claimen van autoriteit kan op verschillende manier zoals het delen van (uitzonderlijke) kennis, ervaring, point of view en vakmanschap. Maar je visuele uitstraling is uiteraard ook medebepalend voor je positie in de markt. Ik kijk samen met jou waar je in de markt staat, hoe je gezien wilt worden en hoe je dit visueel kunt uitdragen in de breedste zin van het woord. 

 

Get to know!